Upp och ner vända världen....

Long time no see, får jag väl börja med att skriva.;)
Varken tid, ork eller nån vidare lust till att blogga har funnits, men nu gör jag ett försök att plocka upp tråden.
Men som vanligt lämnar jag inga garantier.;)

Livet rullar på, i med och motgång.
Senaste tiden känns det som mest motgångar, men de är ju till för att övervinnas, inte sant?;)

Vi har haft sjukstuga här hemma x antal ggr. Nu är jag vansinnigt trött på allt vad sjukdomar heter som hela tiden sätter käppar i hjulet.
Bl.a. så har Timpans babysim blivit lidande.:( Så tråkigt för lillkillen att inte få bada som han älskar. Tror att vi knappt varit på hälften av av terminens alla gånger hittills. Trist som tusan!!:( Får simma igen de missade gångerna, men just nu känns det övermäktigt att göra det. Får koncentrera oss på att fixa nästkommande gånger.

Nu i veckan har lilleman varit riktigt, riktigt dålig. Över 40 graders feber i flera dagar, dålig mage, hosta och snor.:(
Eftersom febern inte ville vika hädan blev det ett besök på VC.
Stackars liten var så trött och febrig men ack så tapper. En riktig liten hjälte!!!:)
Undersökning av läkare, stick i fingret och halsprov fixade han galant vår lilla kille.
Crp'n låg en bra bit över det normala, halsprovet var negativt så läkaren trodde att det satt dig en liten bassilusk i lungorna, så penicillin sattes in. Hatar penicillin!!!:( Känner mig som en riktig bov varje gång jag måste tvinga i lillkillen medicinen.:( "Bara" 7*3 dagars terror kvar.......:(
Som tur är så mår prinsen bättre nu. Vi ska ta det lugnt några dagar till, sen är vi nog på banan igen med lek, stoj , bus och bad.:)

Så tacksam för all hjälp vi fått nu när prinsen varit sjuk.<3
Utan mormor, morfar, farmor och farfar vet i tusan hur vi hade fixat det!:) Love U All!<3


Annars då? Vårsol och vackert väder är ytterst välkommet och jag hoppas verkligen att det är slut på snö och kyla.
Mkt pågång med hus och annat pyssel framöver. Vi kommer defenitivt inte vara sysslolösa den här våren och sommaren!!:)

Förhoppningsvis kommer jag att hålla er uppdaterade!!;)

Over and Out för idag!!:)

Kommentera inlägget här :