Nu börjar det.....

Jobbat ca två veckor, TVÅ ynka veckor och är helt kokt i huvudet! Hur ska detta sluta??;)
Imorgon är sista ordinarie matdag på jobbet, sen drar den igång, den underbara, underbara sommaren. Ironin flödar i texten, känner ni det?;)
När det flesta andra arbetsplatser, inte alla givetvis, lufsar in i nån sorts sommarlunk, har vi på jobbet mer att göra än någonsin! Kan nog faktiskt sträcka mig så långt och säga att det faktiskt är den värsta perioden på året. Att kunna varva ner och samla kraft inför höst o vinter finns inte på världskartan. 
Får ofta höra; men jobbar ni på sommaren oxå ??? Är det inte lov då??? Är inte alla barn lediga??? Svar; Ja, vi jobbar på sommaren och har massor att göra, ja det är lov, nej alla barn är på långa vägar inte lediga!! Och hör sen!!;)
I år känns det extra stressigt o rörigt inför sommaren eftersom jag nyss börjat att jobba efter nästan två år hemma, så man kan säga att jag inte riktigt har koll på allt ännu. Kommer att ha varubeställning-och faktura ansvar under vissa veckor i sommar och  på den fronten är jag mer än ringrostig kan jag lova.;) Utöver detta  har jag givetvis mina ordinarie arbetsuppgifter att sköta, dvs laga maten, ta emot varor, sköta städning och renhållning, mm mm.
Just nu, i skrivandets stund, önskar jag att jag tagit ut mer semester än vad jag gjort........;)

Men, men, allt har löst sig alla andra somrar hittills, så drog kommer att funka även denna gång, det är jag säker på.:)
Kände bara för att gnälla av mig lite.;)



Kommentarer :

#1: Anna

OOps. :) Ha det bra och försök ta det lugnt hemma i alla fall.

skriven
#2: C.

Simma lugnt ;)

skriven

Kommentera inlägget här :