Hur tänkte du nu??

Just den frågan hade jag god lust att ställa till läkaren på VC som tog hand om oss igår.
Jag blir banne mig inte klok på dessa läkare!! Undrar så smått om det möjligtvis finns en kurs på på läkarutbildningen som kallas för " hurmanlärsigattklappafolkpåhuvudet" kursen, eller möjligtvis " hurmanlärsigattintelyssnapåsinapatienterkursen???
Han ska dock ha en eloge för hur han behandlade Tim, lugnt och försiktigt och Tim fick titta och känna på instrumenten och läkaren pratade med honom hela tiden. 
Undersökning av Tim visade på en pigg och glad kille utan  tecken på infektion, som återhämtat sig bra från vad det nu var han haft,  vilket är toppen, men sen då?? 
Enligt journalanteckningen från jourmottagningen så hade Tim öroninflammation. Vad sa du sa du??? Både Janne och jag såg ut som två frågetecken när läkaren sa det. Det var det ingen som berättade för oss inte!😁  Läkaren tyckte inte heller att CRP;n varit speciellt hög, så om jag förstod honom rätt så skulle han inte själv satt in någon penicillinbehandlig. Ääää, ja ha!?!?! Haag fattar NADA!!!
Janne försökte förklara hur vi kände och ville ha hjälp med, men blev konstant avbruten och fick aldrig prata till punkt.
Jag hade gett upp för länge sedan och höll bara tyst.
I det stora hela menade läkaren att det var så här det var att ha småbarn, bara att gilla läget liksom. Att han inte åt var inget att oroa sig för, bara han drack. "Du brukar väl inte själv vara så matfrisk när du är sjuk" fick jag höra. Den dåliga magen berodde på penicillinet och kommer att bli bra när han slutar äta det, sa läkaren.
Vi frågade då om vi skulle sluta att ge honom det nu innan kuren är slut och fick svävande svar, precis som om det inte spelade någon roll. Jag har då alltid hört att man aldrig ska avbryta en behandling med penicillin, men det kanske är fel????
Summasumarum, ett inte helt bortkastat läkarbesök tack vare genomgången av Tim, men inte går jag tillbaka till den läkaren igen. Art bli klappad på huvudet och nästintill idiotförklarad för sin oro gör mig vansinnigt arg och besviken. Ja, frågar du min man så säger han att jag överreagerar, men det är kanske en fråga om manligt och kvinnligt i det här fallet.😉
Nu kan vi inget annat göra än att fortsätta som vi gör, försöka att få honom det som går och se till att han dricker. Vi bestämde oss oxå för att han ska få hela penicillinkuren, dånar vi gjort vad vi kan på den fronten.
Hoppas vid Gud att hand matlust kommer tillbaka!! Varje matstund är för tillfället hemsk ångestladdat och jobbigt..... Blääääää......

Efter besöket på VC tog vi en sväng till Ingelstad Shopping och fördrev några timmar. Käkade lunch, handlade lite mat och köpte nya skor till oss båda.😊 

Snygga, sköna och till bra pris!😊👍

När vi åkte hemåt somnade liten helt utmattad i bilen så vi fick åka en sväng till Finspång och vända.😉

När vi kom hem stod farmor och farfar och väntade på oss så det fick bli lite fika och senare mat. En trevlig eftermiddag och kväll helt enkelt.😊
Dessvärre ligger farmor för ankare idag i förmodad magsjuka så nu är det bara och vänta och se vad som händer för oss...... Håller tummar o tår för att vi inte blivit smittade.😊

Kommentarer :

#1: Mamma/Mormor

Ursnygga skor och ännu snyggare kille:) Mm o Mf älskling:) Vad beträffande läkare och deras sätt att vara och uttrycka sig på blir man aldrig klok på :( !!!!!

skriven

Kommentera inlägget här :