Nytt år; nytt liv?

Tänk, nu har 2015 tagit sin första stapplande steg. Hänger jag med?
Senaste åren har bara sprungit iväg, vart tar dagarna vägen?
Jag ger inga nyårslöften, snarare tvärtom, avskyr dem som pesten!
Varför lova något jag aldrig kommer att hålla??
Däremot har jag tänkt till lite. Kommer att försöka tänka lite mer på mig själv detta år, ge mig själv mera kred och tid till förkovring och " måbra" grejer. Sen jag fick barn har jag, vilket är fullt normalt och helt självklart, lagt mitt eget välbefinnande åt sidan och fokuserat på andras, främst Tim's, bästa. Jag har under långa perioder varit väldigt trött och sliten, misskött min kost, slutat att röra på mig osv.
Nu fyller snart lillkillen två år och är mer självgående och tar för sig av allt livet har att bjuda på och jag känner att det kanske, kanske finns en möjlighet för mig att hitta lite mera tid för mig, för Maria.
Jag väljer att inte kalla det egentid, gillar inte det ordet riktigt, utan väljer att kalla det, ja faktiskt bara just inget! Varför måste finnas ett ord för allt?
Prio ett kommer att bli att försöka hitta tillbaka till sunda matvanor. Tappat ALLT tänk på bra matvanor senaste tid, vilket verkligen syns och märks på mig. Gråter en skvätt inombords när jag tänker på hur illa jag skött mig.
Imorgon startar jag ett sk prouch-test, ni som är nyfikna kan ju googla på vad det är, och jag hoppas att det ska få mig på rätt köl igen och hjälpa mig på traven med att bli av med mitt sockerberoende.
Jag känner mig relativt taggad, trots att jag står inför några påfrestande veckor på jobbet som kommer att rubba mina cirklar, men jag har bestämt mig för att fixa det trots allt.
Ska försöka att uppdatera bloggen oftare eftersom jag mår bra av att skriva av mig, men jag lovar inget, som vanligt.

Tack för att just DU läst det jag skrivit!❤️


Thats me, no filter! LoL!!!

Kommentarer :

#1: C.

Hahaha gillar bilden <3
You go girl!

skriven
#2: Mamma/Mormor

Vad kul att du börjat blogga igen :)Som alltid lika kul läsning:)Jobbet som husmor fixar du lätt:) Men känner inte riktigt igen dig på bilden :D Förändringar är alltid bra, om ändå så lite!!

skriven

Kommentera inlägget här :