Smultronställe

Vi har verkligen hittat vårt smultronställe! Underbara Källbuktens bad i Sanden. Så värt att åka drygt en timma för att bada och relaxa där.
Idag har vi tllbringat nästan hela dagen där och det har varit underbart!
Lagom varmt, ljumma fläktar, härligt vatten och inte mycket folk.
 
 
 
Mumsig matsäck hade vi självklart med oss. Sonen åt plättar för glatta livet och vi vuxna åt smarriga matmuffins.
 
Kan varmt rekommendera matmuffins, så nedrans gott!
 
På fm idag, innan vi for iväg och badade, hade jag ett samtal med Cristina från Sockerskolan. Tyvärr var det lite svårt att prata eftersom hon ringde från bilen, men jag fick ialf lite mer att fundera över.
Det är så synd att all hjälp för att bli "frisk" från sockerberoende ska vara så dyrt. Tror dessvärre att många backar pga de höga kostnaderna. Visst, det erbjuds delbetalning men månadskostnaden blir extremt hög ändå.
Efter noga övervägande har jag bestämt mig för att inte hoppa på den Nystartskurs som Sockerskolan erbjuder. Jag känner att jag redan är en bit på väg eftersom jag redan ställt om min kost och insett min problematik. Däremot valde jag att genomgång det som kallas SUGAR - en kartläggning av sockerberoende. Läs gärna mer här https://www.sockerskolan.se/radgivning/sugar-bedomning-instrument-for-sockerberoende/ om du är intresserad.
Detta var givetvis inte gratis, men kändes som ett bra verktyg för mig för att kunna jobba vidare på min livsförändring.
Det ska bli väldigt intressant att göra denna SUGAR-kartläggning och min förhoppning är att få mer kunskap om hur just jag funkar och vad jag ska jobba vidare på.
Efter denna kartläggning får jag se hur allt känns och om det är psykiskt, socialt och ekonomiskt möjligt för mig att gå vidare med en Nystart.
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :