Roadtrip

Idag var det dags att ge sig ut på en roadtrip och uforska valda delar av vårat vackra län.
Startade dagen med grymt god frukost.
 
 
Har nu kommit underfund med hur man ska koka ketogröt på bästa sätt och den blir så fantastisk god! Så idag blev det 1/2 portion ketogröt toppd med kardemumma och bär, en bit hembakat fröknäcke med gräddost och en körsbärstomat och så nästan det bästa av allt; mitt supergoda KAFFE!!!😍
 
                                                                       
 
Efter frukost packade vi in oss i  bilen och gav oss iväg mot nya mål.
Första stoppet blev att möta upp mor och far för att sedan dra vidare söder ut.
Trippen vi tog i dag gick till S:t Annas skärgård. En härlig och mysig utflykt.
Fast man tror nästan att man är på väg till världens ände (ja, jag vet, det ligger i Arkösund) när man kuskar runt på slingriga och smala vägar.
Vi passerade Lagnöbron och dess vackra utsikt.
 
                                                        
 
Sen tror jag banne mig att vi åkte tills vägen tog slut och vips så var vi i Tyrislöt. Jag skäms nästan för att säga det, men jag har aldrig tidigare varit där. Tyrislöt var ett väldigt härligt ställe, närhet till havet, mysig camping och fin badplats.
Vi intog där en mycket god lunch och satt i skuggan under ett gigantiskt körsbärsträd och njöt av maten.
Jag bad om det ena och det andra med min mat men det var inga som helst problem att lösa det. Tack för det Tyrislöt Camping!🙂
Åt idag rökt lax vilket var länge sedan jag smakade och det var riktigt gott.
 
 
 
Efter att lunchen var uppäten blev det dags för bad för pappa och son. En själaglad lite kille for omkring som en fisk i vattnet, njöt i fulla drag. Var lite häftigt att att vattnet smakade salt!😃
 
                                                                
 
När grabbarna badat färdigt i Tyrislöt for vi vidare till Sanden för lite fika och mera bad. 
Och OJ så fint det var där!!! Världens härligaste badplats och lugn och mysig skogscamping.
Där intog vi först lite kaffe innan grabbarna grus kastade sig i havet igen.
 
 
Som sagt, Sanden var hur mysig som helst!
 
 
 
 
Efter att badnymferna fått nog av böljan den blå startade vi färden hemåt.
Vi bestämde att HIT  ska vi åka imorgon igen, ta med matsäck och njuta av sol och bad.😎
 
När vi kom hem satte jag igång och preppade för morgondagens utflykt till Sanden igen.
Till far och son bakade jag en ugnspannkaka som de får smaska på och till mig fixade jag några matmuffins.
De blev ljuvligt goda kan jag lova! Fick bli två muffins till kvällsmat.
 
   
 
 
Idag fick jag mail från Christina på Sockerskolan i Stockholm gällande min förfrågan om ett första samtal och vi bestämde att hon ska ringa mig imorgon klockan 10. Ska bli mycket spännande att prata med henne.
 
Nu skajag avrunda denna ljuvliga dag med lite "gokaffe" i soffhörnet.😊
Tack mor och far för en härlig dag!💕
 

Kommentera inlägget här :