Nya insikter

Värmebölja även denna dag!😎 Som tur är så har det ialf fläktat lite idag så tillvaron har varit dräglig.
 
Idag startade jag dagen med en utav mina favorit frukostar. Himmelskt gott och mättande.
 
 
Dagen fortsatte med besök hos svärföräldrarna, mat, dryck och god fika.
"Fikan" var helt i min smak. Ljuvligt!
 
 
Sonen ville stanna kvar hos farmor och farfar en stund extra, så mannen och jag åkte hem i vår ensamhet och njöt faktiskt lite av lugnet. Får man säga så?😉
 
                                                                         
 
Idag tog jag ett kliv ut ur min sk comfortzone...... Jag gillar absolut inte shorts, klänningr, kjolar och badräkter, har aldrig gjort det vad jag minns. Men den extrema värmen vi har tvingade mig ur zonen, idag åkte en klänning på....... Bara att gilla läget i hettan!😊
 
 
Fick en leverans från Lyko idag på morgonen. Reainköpta Löwengrip Care and Color-produkter.
Gillar verkligen detta märke och försöker att handla på mig dem när det är billigt.
Som tur är finns de på matsmart.se men blir slutsålda väldigt fort. 
Det är nog så, att börjar man ta hand om sitt inre påverkar det även lusten att ta hand om sitt yttre.
 
                                                                
 
Idag surfade jag in på Bitten Jonsson`s hemsida www.bittensaddiction.com i sökande efter sockerberoende kliniker. Hittade några som var intressanta, bla www.sockerskolan.se som finns i Stockholm.
Hos dem fanns möjligheten att anmäla sig till ett gratis webinar, dvs en föreläsning online via ett meetingroom.
Ikväll bänkade jag mig framför datorn och lyssnade.
Föreläsningen var väldigt intressant och gav många aha-upplevelser, men tack o lov ska jag väl säga, så kände jag inte igen mig i allt de pratade om, men mycket av det. Tjejen som föreläste, Jessica Eibladh, var väldigt inspirerande och duktig på sin sak.
Jag valde efter föreläsningen att anmäla mig till vad de kallar ett gratis första samtal på 30 minuter för att kartlägg just mina behov och hur de skulle kunna hjälpa mig på min resa mot nyktert sockerberoende.
Efter detta samtal är min tanke att hoppa på deras Nystartprogram, villket innebär en omfattande onlinekurs på X antal veckor (minns inte hur många) med träffar online i grupp och enskilt. Tycker detta låter riktigt bra och intressant, men dessvärre väldigt kostsamt. Tyvärr subventionerar inte Landstinget denna form av berondebehandling så allt måste plockas ur egen ficka. Men i slutänden är det värt pengarna, det är jag säker på.
Nu är det bara att vänta på att de tar kontakt med mig.
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Anne-Marie Hellström

Härlig blogg👍😍 Lycka till med att bli sockerfri , skulle jag med behöva🎂🤪 Hur snygg som helst i klänning, go girl go😘😍👍Kram Mor

skriven

Kommentera inlägget här :