Har jag talat om för er.......

.......att jag verkligen avskyr snö!
Jag vet att jag är tjatig, och jag hade faktist bestämt mig för att inte nämna ordet snö något mera i min blogg, men jag kan bara inte låta bli.;)
Har varit ett riktigt ruggit väder idag, snålblåst och snö på tvären. Termometern visade dock bara -3 men det kändes banne mig som 20 minus, minst.;)
Trots väderleken tog Tim och jag en sväng till ÖF nere i Svärtinge. Liten pysslade och styrde av hjärtans fröjd och var totalt slut när vi kom hem.❤️
Sussade sött kan jag lova.:)
Dagen flöt sedan på som den brukar. Lite lek, lite mat, lite blöjbyte, lite sova..... Nääää stopp nu! Sova blev det ju inget under eftermiddagen!;) Lillkillen bara vägrade, till sin mors förtret, hon som gärna hade ätit lite mellis och druckit en kopp kaffe i lugn o ro.;)
Försökte att få kisen att relaxa, koppla av och somna i ca 45 minuter, men sen gav jag upp. Mitt blodsocker var nånstans nere vid tårna och tålamodet tog slut, så då gick vi upp och åt mellis istället.:) Och sen blev allt frid i fröjd.;)
Att parveln inte sov sin eftermiddagslur märktes mer än väl framåt kvällen kan jag lova.;)
 
Dagens middag lagar jag inte varje vecka, kokt potatis, stekt falukorv och senapssås.:) Nedrans gott blev det om jag får säga det själv.:). Potatisen var till mannen i mitt liv, själv åt jag broccoli och smörstekta, kryddade champinjoner. Mumsigt!!

På eftermiddagen idag satt liten en stund, om en kort, i sin fina fotölj och myste.❤️



Han är bara för ljuvlig när han sitter där!❤️

Ikväll har jag sett på Familjen Annorlunda.......Det slog mig då hur nöjd jag är med ett barn.:) Häpp!

Ps. Blev ingen söndagsblogg, men i korta drag så innehöll den dagen sovmorgon (dom jag faktiskt denna gång njöt lite av) storhandling och fika med bästaste mormor, morfar, farmor o farfar.;) Ds.

Kommentera inlägget här :