Givande samtal

Kära nån så varmt vi haft det idag!😎 Värmebölja delux här i lilla Svedala!
För mig som varken solar eller badar är det liiiiiite för varmt just nu. Det är inte förräns framåt kvällen man kvicknar till och får något gjort.
 
Idag startade jag dagen med en ny frukostvariant; Ketogröt.
 
 
Det är en gröt av ägg, grädde, kokosolja och kokos. Jag duttade även i en klick Bregott för lite extra smak. Åt den sedan tillsammans med färska bär. Var en mycket god och mättande frukost, efter halva portionen fick det räcka, jag var mätt och glad. Receptet är ur Sockerfria Kokboken som är skriven av Bitten Jonsson och Pia Nordström. Verkligen en toppenbok att förkovra sig i och hämta inspiration ur.
 
Senare under dagen bjöds det på lite fika, mat, bad och lek med goda vänner.
Serverade ett fat med fikagott som passade alla, lchf-are och icke lchf-are.
 
 
Framåt eftermiddagen körde jag in mot city för att möta upp en vän för samtal och kaffe.
Vi  satt länge på Nelins Konditori, drack lite kaffe, smatalade, bytte erfarenheter och pratade lite gamla minnen.
Tack bästa Anna för en härlig stund och givande samtal. Du är en sann inspirationskälla och jag hoppas vi kommer att ha mycket i utbyte av varandra. Som vi skrev på Instagram; Det här får vi göra om!😊
 
 
Till middag blev det idag en helt underbart god lchf-pizza, nog den godaste pizzan jag någonsin ätit.
Till och med min äkta hälft älskade den!🙂 Tack Anna för ett superbra recept!
 
 
 
 
Ikväll tog jag oxå mod till mig och beställde hem två stycken sommarklänningar. Eftersom jag ogärna använder klänningar och kjolar så var detta ett stort steg att ta. Nu är det bara att hoppas att någon av dem passar!🙂 Spännande värre!😄
 
God natt mina vänner!😍
 

Kommentarer :

#1: Anne-Marie Hellström

Ååå, vad bra du skrivit😘 Så härligt att läsa👍😍 Kram Mor

Svar: Tack käre mor!
Maria

skriven

Kommentera inlägget här :