Det här med föräldrapenning........

Idag har jag inte varit vän av försäkringskassan kan jag lova.:(
Det här med föräldrapenning, dagar hit o dit, SGI, lågersättningsdagar, sjukpenningdagar osv, osv! JAG BLIR GAAAAAAAAAALEN!:(
Jag har räknat, å räknat och åter räknat på min dagar så att de ska räcka så länge som möjligt, men ÄNDÅ så har det blivit FEL!:( Gaaahaahhhahhhaa!
Ni kan tro att jag blev förvånad när försäkrinsgkassans "underbara" hemsida vänligt men bestämt sa till mig; näee du, nu räcker dina dagar allt inte till! WTF, tänkte jag då!!! Det kan bara inte vara så! 
Jag räknade igen, å igen ,å igen, å igen...........Självklart hade systemet rätt, vad trodde jag??!!
Undrade i mitt stilla sinne hur i allsindar de överskrivna dagarna från pappan kunnat försvinna så fort??? Vad hände liksom????
När jag väl lugnat ner mina uppkörda hängslen, ringde jag FSK, kan meddela att jag på en gång blev ganska så irriterad igen.:) Typ nr 105 i kön och ca 40 minuters väntetid. Funderade ett tag på att strunta i allt och bara krypa ner i sängen och tycka synd om mig själv, men bestämde mig sen för att ta tag i saken och få allt klappat o klart.
Jag väntade, och väntade, och väntade.......Jaaaaa, äntligen min tur! Nr ETT i kön "och vänta kvar så tar vi strax emot ditt ditt samtal" upprepades ett x antal ggr. Och så hände det, IGEN!!!! Jag blev BORTKOPPLAD!!!!:( DÅ kom det en liten tår i ögonvrån, jag orkar inte!!!!! Över 1 timma i kö och sen bara TUT, TUT, TUT i luren!
Provade att ringa upp direkt igen, men då hade knd-tjänst hög belastning och en telefonsvarare bad mig återkomma senare.
Några timmar senare, efter lite lunch och Timpan mys, ringde jag upp igen, och kom hör o häpna fram efter ca 40 minuter!! Lycklig!
 
Innan dess hade jag planerat min ledighet, micklat och plockat med mina hög o lågersättningsdagar så jag fick ihop det relativt bra. Det jag helt missat innan var att andelen lågersättningsdagar var så pass många fler än de sjukpenninggrundade dagarna. 
Nu har jag ialf lyckats att pussla ihop det så att jag kan vara hemma tom den siste maj, och få ut en relativt bra penning varje månad, men sen är mina dagar helt slut.:( Janne får ta föräldarledigt under sommaren och jag får jobba, inte speciellt kul, men inget att göra åt det tyvärr.
Damen på FSK var jättetrevlig och hjälpsam och jag orkade bara inte vara arg.;) Det jag undrade över fick jag svar på, så nu hoppas jag bara att allt ska vara ok och att min SGI förblir som den är.
Nu måste jag ta ett snack med chefen igen och jag hoppas verkligen att det är ok att börja jobba 1:a juni, annars blir det problem.;) 
 
Mitt uppe i alltihopa fick jag mycket glädjade besked och det gjorde ALLT så mycket lättare. Såååååå tacksam att hjärtat rinner över!!!!♥
 
Nu har jag jiddrat färdigt om allt vad försäkringskassan heter.;) Ansökt om FP fram till siste maj, så nu tänker jag inte logga in på FSK:s hemsida om det inte är absolut nödvändigt.;)
 
Lördagen avslutades på bästa sätt med middag på Tegelvalvet tillsammans med bästa familjen.♥
En superduper mysig kväll med mkt god mat, underbart goa ungar som charmade hela restaurangen och många glada skratt.
Laddade verkligen mina urladdade batterier!:) Tack älskade familj för att ni finns!!!♥
 

Kommentarer :

#1: Mamma/Mormor

Skönt att du fick allt klart med FK😊Ooo, vad gott vi åt😃Fiskplanka, mums👍Och de små roade sig hjärtligt och mumsade pannkaka med sylt o grädde👶👶

skriven

Kommentera inlägget här :