För alltid i mitt hjärta

Idag har jag varit tillbaka där allt började för 41 år sedan, jag har varit i Barnebo där jag levt och bott mer än halva mitt liv.
Det är ca 5 år sedan mina föräldrar sålde sin älskade gård och flyttade till Norrköping. Sedan dess har jag inte varit tillbaka där.
Men idag var det dags att återvända till mina rötter och visa för Tim vart jag är uppväxt och var mormor och morfar bott.
Tim älskade utflykten!💕
Han fick åka med morfar i hans gamla traktor, rattade den stolt som en tupp!
 
Han fick bada i min farbrors lilla pool och njöt i fulla drag!🙂
 
Han fick även åka 4-hjuling och skjuta med en riktig pilbåge!🙂
Tror nog att den här eftermiddagen hamnar på topp 10-listan över sommarens höjdare!😊
 
För mig kändes det helt ok att vara tillbaka i mitt föräldrahem, mycket var sig likt, men inte allt såklart.
Hela familjen, inklusive mor och far, hade ialf en jättetrevlig eftermiddag hos min farbror och hans sambo med gott kaffe, gott fikabröd och trevliga samtal.
 
Barnebo Gård kommer för alltid finnas kvar i mitt hjärta och jag kommer att vårda alla minnen ömt och kärleksfullt.😍
 
 
                              
 
 
Idag åt vi lunch på Ringarums Värdshus, en liten pärla utmed E22:an.
Valde kokt torsk med ägg- och persiljesås och det var väldigt gott.
 
                                                               
 
Idag blev det faktiskt ett litet mellis oxå, bestående av lite bär, jordgubbar, hallon och körsbär. Till det kaffe med mjölk och kokosolja.
 
Middagen idag blev spartansk men mycket god och välsmakande.
 
 
Kokt ägg, avokado och tomat och mozarella. I all sin enkelhet, otroligt gott.
 

Kommentarer :

#1: Anne-Marie Hellström

💖🌹💖🌹💖🌹💖

skriven

Kommentera inlägget här :