En sån där "bara vara borta dag"!:)

Ja ni, hade jag en sådan där "bara vara hemmadag" häromdagen så måste man ju jämna ut det hela med att ha en "bara vara bortadag" eller hur?
Fredagen blev en sådan dag.:)
Rullade mot La Stada vid 9.30 tiden. Lämnade liten pojke hos mormor och morfar för lite kvalitetstid med dem, och rullade sedan vidare mot mitt jobb för ett möte.
Trevligt att träffa arbetskamraterna.:) Fikade med alla en stund för att sedan ha ett litet möte med min chef.
Det är ju så att det är dags att börja arbeta snart, tidigare än jag tänkt och vill, men mer om det i ett senare inlägg.
Hade en tanke att jag skulle tränat ett lunchpass på Fysett innan jag skulle hämta prinsen, men det drog ut på tiden på jobbet, och jag ville inte stressa, så det bidde inget av det.
Åkte istället hem till mor och far, åt god lunch och fika och hade det trevligt.
Tiden gick allt för fort, och vips var min parkeringstid ute, liten superhungrig, så det var bara att hålla tummarna att lapplisan höll sig borta denna eftermiddag. Och jag kan tala om att det gjorde hon.:)
Sent omsider, en aning stressad, rullade jag hemåt för ompackning av skötväska och iväg och fira mormor/gammelmormor som denna dag fyllde 86 år.
Timpan somnade gott i bilen, så pappan fick ta över ratten när jag kom hem och köra ett par varv runt Svärtinge så jag kunde packa om och slå in paket.:)
 
Kvällen hos mormor blev jättetrevlig.:) Bjöds på smörgåstårta, kaffe och chokladmoussetårta.
 
Bestämde mig för att smaka lite smörgåstårta, dagen till ära, men si det gick inte alls. Tog tvärstopp efter bara ett par tuggor och det smakade inte bra, så det vara bara att byta taktik och värma den mat jag tagt med mig. Känns väl sådär att sitta och äta egen medhavd mat på kalas, men så bidde det ialf.;)
Åt heller ingen tårta utan tog en utav mina medhavda brownies istället. Duktiga jag, inte sant?;)
 
Lillkillen var i sitt esse.:) Gammelmormors lägenhet var rena himmelriket för en klåfingrig "snart ett-åring"!:)
Pryttlar och grejer överallt att titta på, peka på, fingra på osv.:)
Han gillade smörgåstårta skarpt, och så klart; världens goaste macka ju.:D
Framåt åttatiden började ögonen klia, John blund kom visst och hälsade på, så då var det dags att dra sig hemåt.
 
Japp, detta blev verkligen en "vara borta dag", så det var bra skönt att komma hem, ta en varm dusch, tända en brasa och bara vara.:)
 
Avslutar med ett kort på en sovande prins hemma hos mommo o moffa.♥
 
 
 

Kommentarer :

#1: Mamma/Mormor

Ja, vilken härlig dag vi hade❤️️ Så underbart att ha Tim hos oss❤️️ Han är så full av liv och kan verkligen charma mm o mf ❤️️ Visst lite bortskämd blir han allt, men vadå.... Kvällen blev ju så bra som den skulle ❤️️Nya djärva mål idag ❤️️Ska bli jättekul och gott ❤️️

skriven

Kommentera inlägget här :