Kreativ onsdag och lite lek

Äntligen! Äntligen en tur till öppna förskolan här i Svärtinge kyrka.:) Tim bara älskar det!:)
Mkt lek, många steg, härlig babysång, lite mellisfika och sen mera lek.:) Kan dagen starta mkt bättre? Näe tror inte det, ialf inte för Tim.:)
Var jättekul att träffa alla barn och föräldar igen efter juluppehållet. Alla barn hade vuxit och utvecklats så enormt. 
"Näee, går Tim? Åååååååvad skoj", fick jag höra ett pat ggr.
Är så tacksam över att dessa platser finns, öppna förskolor och familjecentraler, för det tillför så enormt mycket, både för föräldrar och barn. 
Efter några timmar med lek och stoj var det dags att fara hemåt. Lillkillen var så trött så trött och jag hade ett sjå att hålla honom vaken den korta biten hem, men jag lyckades och han somnade gott i sin säng och sov i nästan 3 timmar.:) Att leka och ha skoj tar på krafterna.;)
 
Till lunch serverades idag bloddpudding, boccoli och lite lingonsylt. Tim måste ha varit helt uthungrad efetr förmiddagens bravader för han smockade i sig en massa blodpudding!:) Han är så duktig vår lille pöjk!♥
Efter maten var det, som vanligt, uppdrag sanera bebis!:D
 
Jag fick lust att baka frampå eftermiddagen och annamade gensast den lusten.:)
Nötbröd ala kolhydratsfritt och hemgjord musli knåpade jag ihop.
Snabbt, smidigt och enkelt. Svårare behöver det inte vara!:)
Och givetvis blev det super gott!;)
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :