En sån där "bara vara hemma dag"........

En "bara vara hemma dag" borde väl vara hur skön och mysig som helst, eller hur?
Näääe då, inte vår lilla familj inte.;)
Oftast resulterar de i kinkig, gnällig, klängig och minst sagt uttråkad son och en trött, stressad och lite smått förbaskad mamma.:D
Halva dagen gick toppen bra, ja verkligen toppen. Andra halvan blev en sådan där jättelång väntan på att pappan i familjen skulle komma hem.:)
Liten här hemma har triljoners triljoner med leksaker att pyssla, styra och meka med, men duger det? Icke sa nicke!:) Varenda skåp och låda (som inte hunnit barnskyddas) ska öppnas å stängas å öppnas å stängas igen och varenda pryl som finns där ska gärna undersökas.;) Ska understryka att han inte får greja överallt och det ni, det är inte populärt. Ni som vet, börjar ettårstrotset tidigt eller?:D
Men i vilket fall som helst så älskar jag min lilla tjorvkorv!♥
 
När pappan i familjen kom hem startade jag projekt baka och laga mat.
Varit hemskt sugen på nått sött idag, men varit duktig och avstått, trots att det finns både det ena och det andra i godisgömman.:) 
Hittade ett recept på nyttiga brownies och var naturligtvis tvungen att prova det.:)
Resultatet blev ok. Men nästa gång ska jag grädda dem mindre och inte breda ut smeten så tunt. Konstaterade oxå att vår ugn gräddar en aning ojämt!;)
Kan lova att det blir en bit till kvällsfikat om en stund!:)
 
Mat fixade jag lite oxå. Enkelt och snabbt, kycklingprinskorv, mozzarellagratinerad broccoli o tomat och så lite makaroner till far och son. Mumisgt värre!:) Älskar mozzarella!!
 
Till frukost idag testade jag min egentillverkade musli och nötbröd. Åååååå så gott, om jag får säga det själv.:)
 
Sen en fråga till alla småbarnsföräldrar vars barn använder napp, var i ALL VÄRLDEN tar de vägen??? Napparna alltså!;)
Lever de sitt eget liv? Flyr de liksom undan det där barngapet, eller vad händer??
Vi brukar se till att vi ialf minst har 5 nappar på nattduksbordet vid min säng där spjälsängen står, de måste vara lättilgängliga för när liten vill ha en napp, så villa han ha den, helst för en stund sedan om ni förstår vad jag menar.;)
I flera dagar har vi bara lyckats att hitta 3 eller max 4 av de 5-6 behövda snuttarna, alla de andra har varit puts väck. Jag letad som en bäng igår, hittade en, som naturligtvis genast försvann igen. Lagen om all jäklighet är bara förnamnet!:)
MEN så idag hände det!! Pappan gick på spaning och hittade inte bara 4 och 5 nappar, utan sammanlagt 8 st!:) Ett helt gäng, smarta som de verkar vara, hade gömt sig mellan madrass och spjälskydd.:) Här hittar de mig aldrig tänkte de säkert, men tji fick de!:D Moooaaahhhhhaaaaaahhhahhahah!
Efter att alla dessa nappar var återfunna fick de sig ett rejält bad och uppkok, basselusker vik hädan!:)
Ska bli väääääldigt intressant att se hur många som finns kvar imorgon kväll.:D
Nu dags för GOFIKAN jag nämde ovan!:) Mumma!
Avslutar med en bild på de återfunna rymlingarna!:)
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :