Äntligen!!!

Äntligen känner jag mig bättre!!! Men vilken tid det tagit!! Helt otroligt! Igår var första dagen då jag i stort sett var helt fri från bältrosvärken. Kände bara av det lite på kvällen, men annars var det lugnt hela dagen. Så skönt! Även idag har varit en bra dag. Utsalgen har nästan försvunnit helt, är bara som en liiiiten sårskorpa på det som förut var blåsor. Dessvärre har jag insett att jag nog tyvärr kommer att få ett ärr efter utslagen. Inte kul alls! Men, men, inte mycket att göra åt.
Hade telefonkontakt med läkaren i måndags och vi kom då överens om att jag skulle vara sjukskriven veckan ut. Kändes som ett bra beslut. Det värsta som finns är att gå tillbaka och börja jobba för tidigt efter en sjukdomsoperiod. Bättre att känna sig helt återställd för att slippa bakslag.
Men jag undrar ja om inte bältrosen även satte sig på minnet!! :) "Glömde" nämligen bort att jag hade ett möte med min "hjälpande hand" i tisdags eftermiddag!! Snacka om snurrig!! Var helt övertygad om att det mötet var på onsdagen. Till mitt försvar får jag väl säga att jag under hela tisdagseftermiddagen låg däcka i migrän, men endå!! Fick ta mötet via telefonen och det kändes inget vidare, eftersom det var min sista träff med henne. Men jag vet ju att hon inte är mer än ett telefonsamtal bort om det skulle vara så att jag behöver henne. Det känns tryggt.
I söndags lyckades jag äntligen att sälja min mobil på Tradera!! Tjoho, vad glad jag blev! Fick det jag ville för den och det känns ok.
Tisdagen gick, efter att pengar satts in på mitt konto under måndagen, åt till att fixa frakt utav paketet. Valde att skicka det i en frankerad postpåse. Hoppas nu innerligt att paketet verkligen kommit fram!!! Inte hört något från köparen ännu.......
Jag var även tvungen att fylla på kylen i tisdags, för det var det ingen som gjort under helgen! ;) Var ute på HC och fixade mina ärenden, och som tack för det besväret fick jag migrän! :( Lyckades sova bort lite av huvudvärken, men kände mig ändå lite dåsig och tung i huvudet på onsdagsmorgonen.
Onsdagen tillbringade jag sedan med en mycket god vän! Vi började dagen med nybakade scones och te, fortsatte sedan med lite filmtajm, bla Ice Age 3 som vi skrattade läppen av oss till, fixade sedan lite mat till oss själva och våra kära män och avslutade sedan dagen med lite dans med flera goda vänner.
Tyvärr så lös danslusten med sin frånvaro även denna gång, men framåt kvällen lossnade det lite. När jag fick dansa min favvodans, Angel, så kändes det underbart!!  Var i vilket fall som helst en jättemysig dag och kväll.
Fick även under dagen ett telefonsamtal från en arbetskamrat och det värmde. Skönt att höra att man är lite saknad. Har oxå haft kontakt med en jobbarkompis på FB, och det är så skönt att höra att de bryr sig.

Idag har jag haft en sjusovardag!! :) Kände ingen större motivation till att göra något kreativt när vädret visade sig från sin sämsta sida i morse. Snöade som attan!! Riktigt april-väder! Tur att snön inte ligger kvar på backen ialf! Har mest slappat framför tv:n och datorn. Ganska så skönt faktiskt.......
Lite fick jag gjort ilaf.Tvättkorgen blev av med lite tvätt, men blev raskt påfylld efter byte av sängkläder!! :)

Jaha ja, det var det!! Ha det gott där ute i världen!!!

Kommentarer :

#1: Gittan

Härligt vännen att höra att du är på G igen :)

Kram <3

skriven

Kommentera inlägget här :