Shopping!!

Japp, då var vårens Ullaredsshopping avklarad!
I lördags, ca kl 8,00, gav vi oss iväg! 8 shoppingsugna!! Skulle från början varit 12 st, men pga diverse olika anledningar, såsom kattvaktsbrist, lägenhetsmålning och studentkryssning, så bidde vi bara 8 kvar.
Stannade till vid Brahehus för "second breakfast" och bensträckning. Drog sen vidare genom de mörka skogarna i Småland. Mamma, pappa och jag roade oss med att lösa melodikrysset, och det felade bara ETT ord när programet var slut!! :( Attans då!!
Blev vid Iasaberg ytterligare ett lite stopp för bensträckning, toalettbesök och hundrastning.
Efter Skeppshult blev det segt! Avskyr den sista vägbiten till Ullared! Kommer ju aldrig fram!!! :)
Väl framme insåg vi att det var KÖ!!! :( Betsämde oss därför för att käka lite lunch innan vi drog igång med shoppingen. Men det var banne mig lättare sagt än gjort!!! Alla hade tydligen kommit på samma tanke, samtidigt!!! :)
Tillslut fick vi ett bord på Nimos, som jag vaktade som en hök!!! Många försökte stjäla både hela bordet och stolar, men jag var bitsk!! :)
Efter ett tag lyckades vi även få maten och vi blev mätta och belåtna.
Till vår glädje var det nu inte längre kö, utan der var bara att knalla rakt in. Vårt sällskap skiljdes åt innanför dörrarna och jag träffade inte på nån utav dem förrän det var dags att gå ut!! Ja, förutom en då förstås som jag rusade förbi som hastigast!! :) Var så sablans mycket folk!!!
Trots folkmassan och att jag inte var helt ok med tanke påmin bältros, så lyckades jag plocka på mig en hel del grejer och slutnotan denna dag blev ca 1700 riskdaler. Konstaterade att det blivit dyrare att handla även på GeKås. Får inte alls lika mycket för pengarna längre.
När klockan började närma sig fyra var jag helt slut i både knopp och kropp. Checkade då ut och letade upp mor och far som blev färdiga ungefär samtidigt som jag.
Vi åkte då bort till campingen oxh checkade in i vår stuga. Bäddade iordning och plockade om alla mina varor.
Efter ca 1 timma rullade resten av sällskapet in och installerade sig i sina stugor.
Både mor och jag surfade lite på FB, men mitt nyinköpta "bredbara mobilband" funkade inte optimalt där mellan bergen, men lite fick vi sagt och gjort. :)
Framår kvällen betsälldes det pizza som vi for in till Ullared och hämtade. Bar över bord och stolar till en utav stugorna och hade där långbord!! :) Fick plats allihopa!! :) Tur dock att vi inte var 12 st, för då hade det blivit knivigt!! :D
När klockan blev runt 22,00 tackde stuga 47A för sig. Tog en välbehövlig dusch och kröp sen i säng. Mycket skönt!!
Vaknade strax innan 8,00 på söndagen och då stod frukosten på bordet! Åt i lugn och ro. Började sedan att stöka undan i stugan och for vid 9,30 tiden mot GeKås igen.
Denna dag gick jag tillsammans med mor och far och vi lyckades även idag fylla vagnen. Slutnotan denna dag blev ca 800 kronor, men till mitt försvar vill jag säga att jag även shoppade till mina arbetskamrater! :) Det jag handlade till mig själv gick väl på ca 400 kronor....... :)
Framåt tolvtiden hade vi allafått nog. Konstigt att vi lyckades sammanstråla så bra utan telefonkommunikation!! :D
Åt då lite lunch, och vid ett tiden rullade vi hemåt.
Stannade vid Vätternleden och tog en fika, sen skiljdes vi åt.
Rullade in på parkeringen hemma ca 17,45 och då var jag trött!!! Var lite jobbig trafik på hemvägen efter Jönköping.
Väl hemma så packade jag upp mina inköp. Mannen fick sina kalsonger och pikètröjor och blev nöjd.

Har haft en jättetrevlig helg och shopping med familjen. Det har blivit som en liten tradition  för oss att åka iväg på en shoppingtur till Ullared. Tror nog att det är 4:e året i rad som vi drar dit. Kommer garanterat att bli en tripp nästa vår oxå!! :)

Idag är dock kroppen mör...... Har försökt att tänka bort min värk under helgen, men idag så kröp den fram..... Bältros utslagen är nästan borta, men det gör fortfarande hemskt ont i mellan varven. Medicinen jag fått vrekar göra nytta, men ännu är jag inte uppe i maxdos, så värken kanske kommer att hänga i ett tag till. Har telefontid med läkaren i morgon bitti, får se vad hon säger då. Måste ha läkarintyg om jag ska vara hemme längre. Vi får se hur det känns imorgon.

Bilder från helgen finns på missmariafia.bilddagboken.se

Pözz till alla där ute!!! :)

Kommentera inlägget här :