Whats new?? :)

Oj,oj,oj så kämpigt det varit och börjat jobba igen!! :) Känns att man legat på sofflocket i 1,5 vecka!! Men snart är man inne i det igen, vilket är ganska skönt. När man går hemma, fallerar gärna alla rutiner!! Varför blir det alltid så??? Helt plötsligt funkar ingenting! Märkligt fenomen det där.....
Helgen som var susade förbi i raketfart.  Den innehöll bla lite flytthjälp åt ett par unga tu, storhandling (till min mans förtret!!), grillkväll hos det nyinflyttade tu och storröjning i trädgården i söndags.
Det sistnämnda var inte att leka med vill jag lova!!! :) Attans så jobbigt!!! Kroppen värkte efteråt som om den hade blivit överkörd sv en ångvält!! Mina stackars muskler!!! :) Men fint som snus blev det när det var klart!! Hade kanonhjälp av föräldrar och svärföräldra!! Stort tack till er!!!
Nu ska bara "skräpet" vi fick ihop, det vill säga bla ett halvt ton grenar, forslas bort!! :) Troligtvis vänta vi med det tills föreningen har sin årliga vårstädning och tar hit en jättekonteiner. Så än så länge får det se ut som om det skulle vara valborgseld på våran tomt!! :)
Iadg tog jag mig i kragen och for till rehab efter jobbet. Inte varit där på 2 veckor pga bältrosen, och det kändes när jag började träna kan jag lova!! :) Cyklade dock mina 5 km, och det gick riktigt bra faktiskt. Blev däremot tungt när jag började "lyfta" min vikter....... Men det är bara och hänga i igen, inte ge sig! Träning ger färdighet!! :) Hade även en tid bokad med min sjukgymnast och vi kom överens om att jag skulle fortsätta med samma program i tre veckor till, sen skulle vi bygga på.
Som ni ser så rullar mina dagar på, och livet känns ganska så skönt när jag tänker efter! har så mycket att vara tacksam över, men tyvärr glöms det gärna bort när mörka orosmoln drar in. Har bestämt mig för att verkligen försöka att se positivt på saker och ting, jag skadar ju bara mig själv om jag gräver ner mig. Jag ska vara, eller rättare sagt ÄR tacksam och glad över det liv jag fått och lever. Jag är tacksam över att jag är frisk och kry, att min underbara familj är friska och krya, att jag har ett jobb att gå till varje morgon som både ger livskvalitet och lön på kontot, att jag har en man som jag älskar och som älskar mig och att vi fått lov att dela våra liv med varandra, både i med och motgång. Jag är tacksam över att jag har underbara vänner som alltid finns där för mig, i vått och torrt, att jag har underbara föräldrar som jag älskar över allt annat. Jag är tacksam över att jag fått lära mig så mycket på min resa genom livet, att jag är behövd och älskad. Listan över min tacksamhet kan göras hur lång som helst, finns inga gränser.....

JAG ÄR TACKSAM FÖR LIVET!!!

Kommentera inlägget här :