Spännande höst!

Japp, då börjar fjärde, och sista, semesterveckan lida mot sitt slut.
Har haft en härlig vecka, trots ganska så trist väder. Levt kravlöst, tagit dagen som den kommer!

I måndags vankades det lite dans i Grottan. Var trevligt, som vanligt! Fick lära mig två goa danser, I lIke It, som Pim lärde ut i Karlstad och Make Love, som Raymond lärde ut på samma plats.  Gillade dem skarpt!

I går, onsdag, drog gänget och jag till Nypan. Blev en fantastiskt rolig kväll! Väder gudarna stod på vår sida, så vi kunde dansa until the bitter end så att säga.
Kvällen avslutades med det sedvanliga besöket på Max för lite mat i magen och eftersnack. Och visst snackades det!! :) Skrattade läppen av mig mer än en gång!!! :D Tjattrandet fortsatte sen i bilen hela vägen hem!! :)  
Vi lyckades analysera sönder det mesta på den tiden! Skrattade så tårarna rann!! Härligt!!!
Efter denna kväll hade jag extremt svårt att varva ner kan jag säga!! Kroppen var trött, men hjärnan gick på högvarv!! :)
Sent om sider lyckades jag sluta mina blå och somna gott.

Idag har jag varit på utflykt med svärföräldrarna och mannen i mitt liv.
För första gången så har jag varit på Flygvapenmuseet i Linköping. Var riktigt trevligt och intressant faktiskt. Läste på skyltar och montrar så ögonen blödde!! :) Tillslut sa hjärna STOPP, så svärmor och jag satte oss helt sonika mitt i en av utställningssalarna på en bänk och väntade in grabbsen. Väntan blev låååång kan jag säga!! :)Men vi satt ju inte i sjön! :)

Efter några timmars kulturellt insupande var det dags för lite matintag och shopping. Styrde kosan mot Ikea där vi löste båda delar.
Jag åt lunch för den extrema summan av ca 40 kronor!! För det fick jag 8 köttbullar med mos, sås och lingon. Sallad i skål, bröd, smör, dricka och dessert!! :) Helt ok pris, eller hur!?:) Tycket att det var bra gjort av mig, så därför unnande jag mig nya kuddar och överdrag, duschdraperi, duschhylla och lite annat smått och gott inne på Ikea. Går ju inte att komma ut tomhänt därifrån! :)

Snart är det dags att ställa om kroppen till arbete igen. Känns inte alls så tungt och trist att böra jobba, ser faktiskt framemot det! :)
För mig kommer det att bli en spännande höst, tack vare att jag ska börja på en ny tjänst. Ska bli så kul och stimulerande att får gör nått annat! På min nya tjänst som kokerska finns en del att lära, men mycket har jag redan gratis som tur är.
Det känns verkligen som att detta är det rätta för mig, kommer att göra mig gott! Har fajtats med så många motgångar, så att få lite medvind känns suveränt!:)
Känner på mig att det kommer att bli TOPPEN!!:)

Nu är batterierna fulladdade och jag är redo att ta mig an hösten som kommer!!

Kommentera inlägget här :