Möten....

Idag har jag haft ett underbart möte! En härlig timma som gav mig hoppet och tron åter på att allt kommer att lösa sig i sinnom tid. Tänk så underbart det är att få sitta ner och samtala med en människa som verkligen förstår och vet vad man gått igenom. En människa som kan belysa saker och ting och få mig att se saker ur en annan synvinkel, en människa vars yrke är att förstå sig på det mänskliga beteendet. Jag har idag, återigen, fått bekräftelse på att det jag gör är RÄTT, att mina tankar och handlingar styr mig i rätt riktning. Kändes enormt skönt! Detta samtal gjorde mig gott, var skönt att få ur sig vissa saker, samtidigt som det kändes olustigt att säga det högt...... Nu väntar jag med spänning på att få se vad detta samtal kommer att leda till. Inget är som väntans tider....... Förra veckan hade jag ett annat möte som jag sett framemot länge. Dessvärre blev detta möte inte riktigt som jag tänkt mig..... Hade hoppats på mera stöd och hjälp än vad som erbjöds. Återigen handlar det om hjälp till självhjälp, och det funkar inte på mig i alla lägen. Men jag har ialf bestämt mig för att försöka, jag har klarat det förr, så kanske går det denna gång också? Gäller bara att hitta motivationen och disiplinen någonstans i gömmorna........

Kommentera inlägget här :