Fundersam.....

Just nu känner jag mig fundersam...... Jag funderar på hur jag mår, jag funderar på hur jag ska ställa mig till saker och ting, jag funderar på hur människor i allmänhet fungerar.........

Vad får en människa att bete sig på ett visst sätt? Vad får en människa att tänka på ett visst sätt? Vad får en människa till att tala först och tänka sen? DET har jag funderat på länge.......
Hur ska då jag förhålla mig till detta? Hur ska jag göra för att inte ta illa vid mig, ta åt mig, bli ledsen?? Dessa frågeställningar jobbar jag med VARJE dag, och försöker att få min hjärna att välja den RÄTTA lösningen, men det är banne mig inte lätt......  Som talesättet säger: " Hur man än vrider och vänder sig så har man ändan bak"!!!
Vad gör man när spänningen dallrar i luften så att man nästan kan skära den med kniv? Vad gör man när ork och ord inte räcker till??
Jag hoppas och vill av hela mitt hjärta att en lösning dyker upp inom en snar framtid......

Funderingarna kring hur jag mår, mynnar oftast ut i samma tanke, jag mår relativt bra! Visst, tröttheten och värken finns där ständigt och vissa dagar är värre än andra, men kämparglöden inom mig brinner allt jämt. Fulltidsarbete funkar, men tyvärr får vissa fritidsaktiviteter stryka på foten pga sliten, trött och värkande kropp. Jag prioriterar så att säga! :)Har efter mycket om och men insett att det är den rätta medecinen för mig. Jag har lärt mig att lyssna på min kropp, säger den NEJ så är det NEJ. Var svårt att komma till denna insikt, men den har gjort mig starkare.

Jag är så tacksam att jag har så många männsikor i min närhet, både privat och på arbete, som verkligen bryr sig om hur jag mår, som tar sig tid att fråga och framförallt LYSSNA på vad jag har att säga. Att JAG får tala om hur JAG MÅR utan att, innan man ens hinner ta ett andetag och börja prata, får en svada om hur illa personen som frågade mår. Men det är väl så, man står ju sig själv närmst.... eller??

Nu har jag så mycket roligt att se framemot framöver, så jag ska försöka att borsta bort alla orosmoln, så att solen kan få titta fram och hela med sina värmande strålar!

Vänner, familj, musik och dans är det som får mig att må bra och LEVA!! Tacksamheten till er i min närhet är så stor att jag inte finner ord.......Har svårt att uttrycka denna tacksamhet, men jag hoppas och tror att ni vet att jag är er evigt tacskam........

Kommentarer :

#1: C.

You can lean on me....

En väldigt klok 17-åring sa till mig igår

"man ska inte döma om man inte vet" i ett helt annat sammanhang än det här men jag tar det var ord som jag ska ta med mig i mitt bagage!



Jag finns här...

skriven

Kommentera inlägget här :