Ny vecka!

Nu står en sprillans ny och orörd vecka utanför dörren. Vad den må ha i sitt sköte, det återstår att se.
En ny vecka är det i alla fall, med nya utmaningar, nya mål och vyer.
Sju oskrivna blad har jag framför mig och det är upp till mig att fylla dem. Kommer jag att fylla dem med gråt och tandagnisslan, eller blir de fyllda med glada skratt o leenden? Förmodligen är det bästa alternativet en blandning av båda och. Hur arken kommer att se i slutet av veckan, är helt upp till mig. JAG väljer SJÄLV vad jag vill fylla mitt liv och mina dagar med.
På dagens ark kommer jag att rita ett leende! För precis så har jag mött denna dag, leende! Jag kanske inte har gått med ett brett smile på mina läppar hela dagen, men inombords har jag försökt att le. Motgångar blir så mycket lättare att tackla om man har ett inre lugn, kan le och koppla av.
Och visst har motgångarna funnits där idag, man jag har nog inte kännt av dem på samma sätt som tidigare.

Jag har idag återigen blivit mäkta faschinerad av det mänskliga beteendet. Borde vid det här laget egentligen inte reagera, eftersom det är problem som jag dagligen ställs inför, borde vara van , men trots det så blir jag lika förvånad varje gång!! Idag var dock en annan dag, ingen vanlig dag! Jag hanterade situationen på ett helt annat sätt en tidigare, jag LOG inombords och tänkte, ja,ja idag igen! 
Idag har spändheten lättat, stämmningen blivit bättre, jag har inte gått som på nålar. Jag har helt enkelt tagit dagen med ro!
Jag har blivit en annan person än den jag var innan jag trillade ner i den djupa gropen, trillade ner från det höga berget. Det är fortfarande JAG MARIA, men en Maria med andra värderingar och ett annat tänk. Jag värderar min egna åsikter högre än jag gjorde tidigare, jag talar om hur jag ser på saker och ting mera än tidigare och framförallt så värderar jag MIG SJÄLV mera nu. Jag är någon med egna åsikter, egna ideer, egna tankar, eget synsätt jag är NÅGON!!! Mitt självförtroende håller så sakteliga på att byggas upp mer och mer, och det är en underbar känsla! Jag har lättare att ta emot kritik och jag börjar så sakteliga lära mig att ta emot beröm, vilket jag haft extremt svårt för och fortfarande har, ska väl tilläggas.
Jag är fortfarande den Maria som älskar att dansa, älskar att sjunga, älskar att umgås med vänner och familj. Den skillnad som må finnas är den att jag är en starkare Maria och det känns underbart för mig!

Veckan kommer att bjuda på mycket glädje, det är jag säker på!
Har ett spännande möte att se framemot i slutet av veckan och sen en underbar helg på annan ort i goda vänners lag!

Nu ska jag bara njuta av vad veckan kommer att ge mig! Kopiera in länken och lyssna på denna underbara pslam men mycket tänkvärd text... http://www.youtube.com/watch?v=By2RLLHunPw&feature=related

Kommentarer :

#1: C.

"Du vet väl om att du är värdefull" "ingen annan är som DU"

En text med stor och vikigt betydelse....

Kramar

skriven

Kommentera inlägget här :