"Hon hade ialf ambitioner.........."

Just de orden personifierar mig totalt! Jag är full av ambitioner, men de blir sällan verkställda......
Idag var EN ambition att åka direkt till FysEtt efter jobbet och köra en runda i gymet, men den sprack naturligtvis..... Dunkade huvudvärk, svidande hals och trötthet satte käppar i hjulet. Suck! :(
En annan ambition var att idag åter ta kontroll över min födokonsumtion, och det har gått sådär kan man säga.... Bläääääääääää.............
Blir så vansinnigt trött på mina undanflykter!! Hur svårt kan det vara egentligen!!!??? Vad är det min hjärna inte fattar!!!??? Segt som kola i pallet tror jag visst!! :(
Näe, nu är det banne mig stiltje med allt! Usch, blä och FY!!!!
Jag har väl som vanligt satt för höga krav på mig själv.... Att jag ALDRIG lär mig!? Lagom är ju bäst!
Vi lever ju i landet L.A.G.O.M!!!!!! :)

 Jag är så lyckligt lottad som fått/får möjligheten att genomföra en gastrik-operation. Jag skulle aldrig, och då menar jag verkligen ALDRIG, klara en så stor viktnedgång på egen hand. Jag saknar helt den diciplin som krävs, och tro mig, jag försöker verkligen VARJE dag att få det att funka, men ibland gör det bara inte det. Vid dessa tillfällen (just nu är ett sådant...) känner jag mig så maktlös!
Jag vet precis vad jag ska och inte göra, jag kan ju det där, men det funkar inte alltid..........

Men, motgångar är till för att övervinnas, och i sinnom tid gör jag det, det kanske bara tar lite extra tid.

Nu har jag fått ta ett steg tillbaka, ni vet två steg fram och ett tillbaks! :) Koncentrationen ligger nu på att få till 3 bra mål mat per dag, hitta balansen igen.
Och jag vet ju att jag KAN!!! Det handlar bara om att ta i med hårdhandskarna och ha lite j--lar annama i sig! :)

Nu ska jag bara njuta av min ledighet, som kommer om några dagar, och bara ha förbaskat roligt i Danmark!! :)
Ser verkligen framemot resan! Hade du frågat mig för några veckor sedan, hade du fått ett annat svar!
Nu längtar jag tills vi ska dra!! :)
Och skit detsamma om jag inte kan en miljon danser! Jag dansar det jag fixar och tycker är roligt!! Så det så! :)


Nu måste jag fixa till lite M.A.T!!! :) Ni ser, jag kan ju! ;)

Kommentarer :

#1: Anna

Det är bra Maria ta nya tag och glöm det gamla. Lite synder får man göra ibland bara det inte blir en vana :)))). Snart bär det iväg!!!!

skriven

Kommentera inlägget här :