NEJ, INTE IGEN!!!!!!

Igår morse kände jag nått som kliade till på ryggen. Kollade lite förstrött i spegeln, men såg inget.
När jag kom till jobbet kliade det som attan! Frågade en arbetskamrat om hon såg nått på ryggen. Hon svarade att det såg ut som en liten reva av nått slag.
Under dagen kände jag att det var nått som inte stod rätt till...... De började bränna och värka på "kli-stället"...... Detta bådar inte gott tänkte jag!!!
När jag kom hem frågade jag mannen om han kunde se hur det såg ut på ryggen. Även han svarade att det såg ut som en reva, men vid andra och lite mer ingående titten, ändrade han sig och sa: " Det ser ut som små röda prickar".
Min första tanke blev: FAAN!!! :( Inte igen!!!! Jag bad J att ta ett foto på området med prickarna så jag kunde få se hur det såg ut. Bilden jag såg sa allt, BÄLTROS-helvetet är tillbaka!!! Inte konstigt att jag mått så taskigt ett par dagar och varit så trött och hängig. Jag trodde faktiskt inte att man kunde få det igen, men efter lite gogglande så förstod jag att man tydligen kan få tillbaka det hur många ggr som helst!! Vad glad man blir då!!!!
Nu har ju jag haft turen att blåsorna kommit på ska normala ställen på kroppen. Finns värre ställen än magen och ryggen att få det på. Jag har hittills varit förskonad!
Idag var jag hos på VC hos distriktssköterskan och fick mina misstankar bekräftade. Fick recept av läkaren på virushämmande medicin som nu förhoppningvis kan mota Olle i grind! Första gången jag hade bältros var det för sent att sätta in någon virusmedicin eftersom det gått mer än 72 timmar efter att utslagen visat sig. Då gick det nästan en vecka innan jag sökte vård!!  Men den här gången kom jag i tid!! :)
Jag känner väldigt trött och hängig, mår bäst när jag är i stillhet. Är ju faktiskt ett ganska så elakt virus jag fått. Igår var en otroligt jobbig dag på jobbet, och även dagen har varit tung. Återstår att se hur jag reder ut morgondagen...... Får jag bara sova ordentligt så ska det nog lösa sig.

I övrigt så känns det som om dagen varit späckad!!! Efter avslutad arbetsdag landade jag i frisörstolen hos bästa Totta för lite ompyssling. Fick en aldeles strålande ny hårfärg och en lagom klippning. Och naturligtvis så pratade vi en hel del!! :) Hon är så härlig Totta!! Saknar henne på våra danser!!!
Efter vilan i frisörstolen drog jag ut på stan för att uträtta några ärenden, växla pengar på Forex och hämta meducin på apoteket. 
Köpt sedan med mig lite middag ( kebab!) och strosade iväg till Pelarsalen för att hälsa på lite på dansen. Det var roligt!! :) Länge sedan jag var med så det var skoj att hälsa på alla igen! :)

Nu när jag landat hemma känner jag hur överjäkligt trött jag är!!! :( Uj, uj, uj, så trött och så mycket att göra!!! 
Men, som jag skrev på fejjan, vare sig jag är redo eller ej så drar jag till Danmark och dansar på torsdag!! :)

Kanske får fråga mina rumskamrater om de vill dela rum med en "pestsmittad"!! :)

Over and Out!!!  

Kommentera inlägget här :