Frestelser!!!

Oj,oj,oj!! Idag utsattes jag för riktiga frestelser!! Men jag var duktig och stod emot!! :)
För det första så var det pannkakor till lunch idag på jobbet, och jag ÄLSKAR verkligen pannkakor!! Bland det bästa jag vet!! Ja, jag vet att det är konstigt, men jag är barnsligt förtjust i pannkakor!! :)
Men jag klarade det!! Åt min bakade potatis med tonfiskröra, såklart mycket godare och nyttigare!! :)
Sen helt plötsligt kom en lärare ner med tårta till oss i köket! Fatta TÅRTA!!!! Yummie, tänkte min hjärna då.
Men så tänkte jag efter, är du verkligen sugen? Är det värt att loosa en veckas ståndaktighet på något så banalt som tårta? Nix pix, sa jag sen till mig själ! Icke! Tog en bana till fikat istället! :) Duttia jag!!

Direkt när jag kom hem från jobbet gav jag mig iväg på en liten promenad i kylan. Burr, det var kallt! Och skönt!! Jag orkar inte gå några längre sträckor, men ca 25-30 minuter var jag ute och det får räcka för nu. Jag gick och lyssnade på musik och stressade av. Super härligt! Kanske kan börja njuta lite av att promenera. Har tyvärr inte varit en motionsform som tilltalat mig tidigare, men kanske är nått som kan växa fram.

Kvällen har spenderats framför datorn där jag slitit mitt hår för att få ut och in musik och få ut ca 4000 bilder ( som av misstag blev sykroniserade in i telefonen!!)  i min Iphone. Efter mycket letande på nätet hittade jag äntligen svar på min frågor. Naturligtvis var det superenkelt!! Nackdelen med Iphone är att det inte finns någon blädderbar manual eller instruktionsbok. All info får man ladda hem på nätet. Kallar jag för dubbelarbete! Tillsut lyckdes jag dock!! Skam den som ger sig!! :)
Tack vare detta så blev det även lite musik soterat. Det var behövligt!
Ville fylla på telefonen med sån musik som kan behövas framöver, både för promenade och den kommande sjukhusvistelsen.
Plockade oxå fram min Ipod som inte sett dagens ljus på ett par år! :) Blev en rejäl rensning i den!! Blev sedan laddad med nytt gott och blandat.

Men jag glömde äta ikväll!!! Kan ni fatta!!! Sitter i skrivandets stund och mumsar i mig en äggmacka!!
Jag har inte varit varken sugen eller hungrig ikväll. Det är både på gott och ont är jag rädd. Efter op kan det vara svårt att få någon speciell hungerkänsla, men det gäller att äta endå. Måste påminna mig själv om det även nu verkar det som.

Dagens mat har sett ut så här:

Frukost: som tidigare dagar, gröt hemma, macka och te på jobbet.

Mellis: 1 banan och 1 kopp te

Lunch: 1 bakpotatis, tonfiskröra gjord på lättcremefraiche och lättmajonnäs, grönsaker.

Mellis 2: Ca 2 dl naturell lättyoghurt, 1/2 tsk socker, björnbär och jordgubbar. 2 Frökusar med L&L, kalkon.

Middag: Sent blev det 1 glas lättmjölk, 2 Frökusar med L&L, ägg och lite lättmajonnäs.

Inte världens bästa dag kanske, men ibland blir det så. Får ta igen det imorgon!! :)

Ha det bäst där ute i världen!! :)

Kommentarer :

#1: Anna

Oj vad duktig du är!!! tårta hade jag aldrig klarat att stå emot. helt fantastisk är du KRAM

skriven

Kommentera inlägget här :