" Ge mig SOCKER!!!"

Japp, precis de orden skrek min hjärna igår!! "Jag vill ha massor av socker NU!!"
Gjorde allt för att tvinga bort detta j--la sötsug!! Gick en promenad, drack en massa vatten, tuggade lite tuggummi och åt frukt. Men INGET hjälpte!! Godiset, som tyvärr fortfarande finns kvar i hemmet, hånlog mot mig och sa "kommsi, kommsi, så ska vi mysa lite"!!! Tillslut höll jag på att gå upp i atomer!!!  Men så tänkte jag, näe du din dj---l!! Du ska inte få mig att gå i fällan!!
Räddningen blev 1 dl lättglass tillsammans med 2 inlagda persikohalvor och några Viktväktargodisar som jag hittade längst in i en låda!! Sen lade sig lugnet i kroppen! :)
Jag blev faktiskt väldigt stolt över mig själv att jag inte "trillade dit". En liten seger är det allt!! :)

För övrigt så förflöt dagen i lugnt tempo. Jag gick en promenad på 35-40 minuter i den nedgående solens ljus. Var härligt!! :)
Innan prommenixen slappade jag i soffan framför datorn och tittade på sista Morden I Midsomer.
En epok som går i graven nu när John Nettles, som spelar Tom Barnaby, inte kommer att vara med längre. Kommer inte att bli sig likt i Midsomer!!

Åt gjorde jag ju givetvis även denna dag! :)

Så här såg min matdag ut:

Brunch: Havregrynsgröt med lättmjölk och lågkaloriesylt
             1 ägg
             2 Frökusar med l&l
             Lite majonnäs

Mellis: 1 aplelsin

Middag: Fullkornspasta
            Kelda ostsås
            Morot, gurka

Mellis 2: 1 dl lättglass
             2 inlagda persikohalvor
             10 v-v karameller (0,5 points)

Kvällis: 1 stor kopp te
            2 Frökusar med l&l
            2 skivor kalkon

Idag hade jag en plan att efter jobbet åka till Fysett och kolla läget. Kanske skriva in mig på 3 månader och prova hur det känns.
Men min plan gick i stöpet tack vare att jag jobbade över.
När jag var färdig med matvaruinköp och annat så var klockan nästa 17,00 och orken tröt. Hade gärna tagit en prommis istället, men det blir så snabbt mörkt!!! Gillar inte att gå ut och gå i mörkret ensam, lite läskigt!
Men imorgon ska jag banne mig ta mig till Fysett! :) Återkommer om detta!! :)

Ja just ja, jag har ju ätit idag med!! :)

Flöljande har jag stoppat i mig:

Frukost: Gissa vad!!!! :) Som vanligt!! :) Ca kl 05,30.
             Sen blev det 2 Frökusar med l&l, två skivor 17% ost.
              1 kopp te

Mellis: 1 äpple på stående fot!
           Vatten

Lunch: Fullkornspasta med Kelda ostsås.
           Vitkålssallad

Mellis 2: 1 päron

Middag kommer att bli: 1 bakad potatis
                                   skinkröra gjord på skinka (så klart!!), mini fraich, lättmajonnäs, purjo, kryddor
                                   Morot, gurka

Kvällis: Troligtvis nån frukt och en stor kopp te!


Tack för idag, slut för idag!! :)


              

Kommentarer :

#1: Anna

stolt över dig. Du är så duktig!!!!

skriven
#2: Mamma

Sååå superstolt över dig ! Resan går vidare.... LY KRAM ! :)

skriven

Kommentera inlägget här :