Inte som man tänkt sig........

Nope, den här dagen blev inte som jag tänk och planerat!:( Lite sur för det är jag allt!!
Började bra men slutade illa!!:)

Var idag uppe med tuppen, intog frukost och piller och for sedan ner på stan för lite nagelfix hos goa Sussie.
Pratade bgort ca 1 timma hos henne, fick snygga (förtsärkta, ej tippar!!) naglar. Me like alot!! :) Är likosm jag i ett nötskal!!:)
For sedan, en aning stressad, till Bilprovningen  på Kungsängen för att ombesikta bilen. Denna gång blev det blankt papper!:) Yeej!!:)
Handlade sedan några grejer på Coop Extra och drog hemåt.
Kände mig lite stressad eftersom mit tidsschema spruckit! (Ovanligt va!!!) Skulle bli sen med lunchen!!:(
Men jag hann inte mer ärn komma innanför dörren hemma så satte helvetet igång!!:(
Ingen kramp denne gång utan m--svärk från down under!!!:(
Trodde jag skulle gå ihjäl av smärta!!! Pillade snabbt i mig en "oxe" men tron om att det skulle göra susen, men INGET hände!!!:( WTF tänkte jag då!!!??? De hjälpte ju sist!!!???
Snacka om att värken är EXTREM när inte ens snabbverkande morfin hjälper!!!! :(
Gick och la mig med värmedynan på magen. (Hur skönt är det på en skala 1-10 när det typ är 35 grader varmt ute!!!???)
Men inte f--n hjälpte det!!! Förtvivlad!!!:( Gäster kommer ca kl fyra och jag ligger däckad i sängen!!!! Vad göra??
Ja, tyvärr fanns det ingen anna råd än att ställa in!!:( Grymt ledsen och besviken blev jag!! Sett framemot att träffa brudarna och så går det inte!!!
Efter ett tag gav jag upp och knaprade i mig två panodil i hopp om att det kanske skulle lindra lite, men så blev inte fallet tyvärr!:(
Vid halv sex höll jag på att bli tokig!! Då hade jag haft ständig värk sedan klockan 12!!! JAG MÅSTE HA IPREEEEEN!!! NUUUUUUUUUUUUUUU!
Ringde då upp vårdavdelningen på Ersta och pratade med en sjuksköterska som sa att det var OK!!!:) Snabbt som ögat svalde jag en tablett och efter ca 30-40 minuter hade värken släppt efter!!! Thank GOD!!!! Tänk om jag ringt och frågat liiiiite tidigare!!!!????:) Ja, dumt huvud får hela kroppen lida för, så är det!!:)

Maten har funkat ap-dåligt idag! Kan verkligen inte äta när jag har så här ont i magen. Försökte att pilla i mig lite lunch vid tre-tiden, men fisk bara i mig hälften av min lilla portion!! Har nu ialf ätit en portion gröt och ska försöka att få i mig lite varm mat vid nio-tiden. Blir bara fem mål idag och det är INTE bra!! Dåligt med vatten har det blivit oxå...... Hatar verkligen den här tiden i  månaden!!!!:(

Igår var jag en sväng på jobbet och hälsade på. Skoj att träffa jobbarkompisarna! Måste nog åka dit en sväng nästa vecka för att checka av läget inför nät jag ska börja jobba. Varit borta så länge nu så man känner sig helt lost!!:) Men efter ett par dagar är man inne i ekorrhjulet igen!!:)

Telefontiden med läkaren gick bra tycker jag. Blir sjukskriven två veckor till för att inväta vad Ersta säger nästa vecka när jag ska på återbesök. Någon stor utredning tyckte han inte att vi skulle dra igång, utan avvakta. Och han har väl rätt!:) Men en viss oro kan jag inte låta bli att jag har........
Men peppar, peppar ta i trä, så har det varit helt ok senaste dagarn!:) Skööööönt!

Imorgon ska jag ge mig iväg på massage hos bästa Camilla. Ser framemot det MYCKET, för kroppen jäklas en del ibland!

Over and out for today!!

Kommentarer :

#1: Mamma

Förstår precis hur du haft det idag ! Men efter regn kommer solsken ! Hi hi ! Som om inte solen har strålat idag ! Men snart kommer det bli bättre för dig. Du är så duktig mitt barn ! :) LY

skriven
#2: C.

Attans så tråkigt :( hoppas det inte är något allvarligt utan att du mår bättre snart, hoppas ni kan följa med på lördag!

Kramis!

skriven

Kommentera inlägget här :