Ny vecka!

Ny vecka, 7 oskrivna blad att fylla.......med vadå??;) Ja, det återstår att se!:)
Min önskan och förhoppning är att fylla dem med bra saker, goda saker, roliga saker och en massa positivitet.
Före er "icke gravida" är det vecka 45 som som klämtar, för mig är det ett kliv in i vecka 27.:)
 
 
Nu är det bara 96 dagar kvar!! Helt otroligt!!:) Kan nästan inte fatta det!:) Snart, mycket snart!!!
 
Helgen har passerat i lugnets tecken, bara haft det lugnt och skönt. Tar ju dagen lite som den kommer för tillfället, har inte mycket annat val.
Känner mig faktiskt lite ensam och deppig mellan varven, men försöker att tänka positivt och önska mig det bästa.
Kommer mycket tankar mellan varven och de har en förmåga att etsa sig fast ett bra tag innan jag kan släppa dem.
Funderat mycket på det här med vänner och så, hur det är nu, hur det kommer att bli framöver osv, kommer kontakter att tas upp, kommer kontakter att tappas....... Ja, man kan fundera i all oändlighet på vissa saker!;)
Ja, ja, tiden får utvisa hur det blir.
 
Har idag haft mailkontakt med min BM Liselott angående min heltidssjukskrivning som går ut nästa vecka. Hon skulle ha konsultation med min läkare i eftermiddag och skulle återkomma med besked.
Jag skulle mer än gärna börja jobba igen, min halvtid, men jag vet inte om det kommer att funka. Socialt och psykiskt sett skulle jag verkligen behöva det, men kommer det att funka fysiskt?? Jag tror inte det tyvärr..... Jag är livrädd för att det ska göra min redan så problematiska mage värre, livrädd för att det ska skada bebbe.:( Så som förra veckan var, med sängliggande både en och flera ggr/dag så känns det högst osannolikt att jobb skulle komma på tal. Men, det är ju inte jag som bestämmer utan jag får invänta svar från läkaren.
 
Som sagt, 96 dagar kvar vilket ger 13,7 veckor för att vara exakt!:)
Längtar och väntar!♥♥

Kommentarer :

#1: C.

Du funderar för mycket smulan! Det är ju alltid så att mycket ändras när man går in i en ny livs-fas men det ordnar sig alltid, du kanske förlorar nå´n men vinner nå'n annan... ibland bara för ett tag och sen korsas livet igen - oss behöver du iaf inte tänka på om du ska tappa kontakten med, vi är som iglar :P

skriven
#2: Mamma

Låt inte tankarna förirra dig på okända stigar!För dig och Jan finns inget viktigare just nu än lilla Knappen. Snart har ni Knappen i er famn! :)Dina trogna vänner finns alltid för dig.Allt kommer att bli såååå bra, jag vet. Vet du varför? Jag är din MAMMA !!!:)

skriven
#3: cilla

aa vet hur det är att gå hemma om dagarna, de blir ensamt o trist och när man är gravid att man vill göra massa saker men kroppen säger nej, men man får försöka tänka positivt o suga åt sig av de roliga när man väl kan komma iväg på nått skojsigt o leva på det en stund!det med vänner, är dem RIKTIGA vänner så ska de inte spela nån roll om man har barn lr inte eller vad det än gäller, så ska dem finnas där för en vilket fall som helst!jag förstår det med jobbet, men måste lyssna på kroppen för knappens skull snart är graviditeten över så det kommer nått gott ur det får kämpa på o det vet jag att du gör!man kan bli tokig att bara vara hemma o inte ha jobb att gå till o de sociala, man får tänka positivt snart har jag en bebbeoch de kommer bli så brao så mysigt!, då rullar dagarna på ska du se!!!

skriven

Kommentera inlägget här :