Hej igen!:)

Bloggen fick ligga vilande under slutet av förra veckan. Varken ork eller lust att skriva behagade infinna sig.;)
Dock hände det en del som jag ska berätta om idag tänkte jag!:)
 
Vi köpte både vaggan och spjälsängen jag visade i ett inlägg förra veckan!:) De är så fina, så fina och vi är så nöjda.
 
Kändes så verkligt på nått sätt när vi fick hem grejerna! Vi ska faktiskt ha en bebbe!!!♥♥
 
Pga min magproblem valde jag att vara hemma hela förra veckan. Pratade med BM-mottagningen i måndags per telefon och kände mig så illa bemött.:( Ibland undrar jag vad de håller på med där!! Blev så besviken och ledsen att jag inte orkade argumentera med "tanten" i andra änden av luren, utan jag gav upp.
Dagen efter mailade jag till MIN BM och bad henne höra av sig. Jag berättade i mailet hur jag mådde och vad som hänt under samtalet dagen innan. Det tog nog knappa 45 minuter så ringde hon upp mig. Det kändes så skönt att få prata med henne! Hon bad om ursäkt för hur jag blivit bemött och sa tom att det inte var första gången det hände med den här damen. Då undrara jag så smått, varför får hon hållas???
Ja, ja, strunt samma, min BM hjälpte mig ialf på alla sätt och vis, fick en besökstid hos henne dagen efter och en läkartid idag. Kändes toppen!
På besöket hos henne fick vi, käre mor var med, lyssna på Knappens hjärta igen.♥ Hon hade lite svårt att fånga upp bebben för den var så livlig!:) Men tillslut lyckades hon ialf få till det!:) Det lilla hjärtat slog strax under 150 slag, dunkade på så fint.♥♥
Vad tror ni som "spår" i hjärtslag?? Pojke el flicka???:) Jag tror på en lite pöjk ja!:)
 
Resten av veckan förflöt i lugnets tecken. Mycket vila har det blivit, ont i lilla magen mellan varven osv.
Även helgen har varit jättelugn. Så skönt att bara vara!
Firade lite födelsedagar i lördags och det var supertrevligt. Skönt att komma ut lite och få prata av sig!:) Fick även träffa guldklimpen Charlie som vuxit och blivit stora killen!♥♥
 
Idag har jag varit hos läkaren på BM-mottagningen. Hon var helt suverän och det kändes verkligen som hon lyssnade på mig och tog mig på allvar. Jag blev helt sjukskriven i fyra veckor, vilket känns jätteskönt! Hon skulle även skicka remiss till KIR så att det får bedöma hurvida det ska göras några undersökningar av min lilla mage. Kanske blir det en ny gastroskopi eller ev röntgen. Nya prover kommer oxå att tas, men KIR skulle få avgöra om de ville ta dem eller om de skulle tas på BM-mottagningen.
Hon skulle oxå ordinera ett extra UL vecka 32 och DET känns riktigt, riktigt bra!:) Då får vi se den lilla knodden igen!!!♥
Är väldigt nöjd med dagens läkarbeök, kändes verkligen bra. 
 
Graviditetsveckorna knatar på sakta men säker!:) Tog klivet in i v 24 i lördags, nu är jag mer än halvvägs!!:)
"Bara" 18 veckor kvar!!!:) Känns som en halv evighet!!:)
 
 

Kommentarer :

#1: cilla

Va bra Maria att du fick den hjälp du behövde idag, låter som en toppen läkare som förstår!oh va mysigt med ett UL till precis som du ville toppen, ja man kan inte få nog av att få kolla UL på den lille!va jätte roligt att ses i lördags=))tror ocksåde är en liten pojke! kram

skriven
#2: C.

Skönt att du fick hjälp <3
Viktigt att knappen & du mår bra :)

skriven
#3: Mamma

Fin vagga och fin säng!Där kommer Knappen sova gott ! :)Läkare är till för att se till människors bästa och din har verkligen tagit det på allvar! :

skriven

Kommentera inlägget här :