Update!

Har mått relativt bra senaste dagarna, så skönt!:) Kanske det vänder nu?;)
Slutet av förra veckan bara sprang iväg!:)
I torsdags var jag på vattenympa och det var underbart skönt. Kände dock att det tog emot en hel del och gjorde lite ont, så jag tog det väldigt lugnt. Bara skönt att vara i det varma vattnet.
Efter gympan åkte jag och svärmor en sväng till Svärtinge och hälsade på Cilla och guldklimpen Charlie. Moster Louise och mormor Eva var oxå där så det blev en riktig tjejeftermiddag med mat och gofika, ja, och så Charlie förstås!:) Blev en riktigt bra dag och det behövde jag verkligen.
Fredagen var även den full av aktiviteter, ja full och full, men mycket för att vara mig just nu!;)
Var hos bästa Totta och klippte av mig lite hår. Blev så fint så fint!:)
Kvällen spenderades på Hemgården där vi, SOIN, hade öppen dans. Blev en trevlig kväll som vanligt. Kan ju tyvärr inte dansa, men jag gjorde de bästa av kvällen ändå.:) Kom mycket folk och alla verkade nöjda och belåtna med kvällen.
 
I lördags var det dags för en liten tur till GeKås, Ullared.
Packade in oss i bilen och drog iväg strax efter sju. Skitväder nästan hela vägen, duggregn och dimma, men min käre man rattade bilen så bra, så bra. Jag, mor och far satt bara och latade oss!;)
Väl framme insåg vi att det var KÖ in i varuhuset och knökfullt på parkeringen!:( Min käre make sa några väl valda ord kan jag lova!;)
Kön gick dock väldigt fort och vi var inne och redo för shopping efter ca 45 min.:)
Tyvärr var det extremt rörigt inne i varuhuset.:( Ombyggnad och omorganisation gjorde att folk sparng omkring som yra höns och inte hittade!:( Vagnar stod parkerade precis överallt och det höll på att göra mig GALEN!!!
Nä, inte tyckte jag att det blivit bättre inte, snarare tvärtom. Kändes på nått sätt trängre?!
Sen var det ju MÄNGDER med folk oxå, så det gjorde väl sitt till. Gick absolut inte att gå och strötitta, utan det var bara att sikta in sig på det man verkligen ville till, i mitt fall mammakläder, babyavdelningen och barnkläder.
Mammakläderna var en besvikelse.:( Fanns inte ett plagg som var värt att lägga pengar på, bara skit i mitt tycke. Trist!:(
På babyavdelningen fick jag/vi dock ihop en hel hög med bra grejer!!:) Brukar vara väldigt lugnt på den avdelningen, men just den här dagen var visst varenda gravid kvinna i hela Sverige där!!:) FULLT med magar av av varierande storlek, barnvagnar och uttråkade pappor som vaktade vagnar!:) Ja, hujeda mig!:)
Här kommer lite bilder på det vi fick med oss hem!:)
 
 
Lite kläder blev det!!:) En urgullig overall med mössa, en pyjamas, två sparkdräkter och en liten hatt!:)
 
Superfin åkpåse till vagnen och så lite tvättservetter.
 
 Amningskudde, skötväska och så en liten Laban!:)
 
 Badlakan, skötbäddsöverdrag, hissgardin till barnrummet och "krypa i efter badet hadduk" finns på övre bilden. På undre bilden är det ett helt gäng med gosig filtar!:) Mysigt!!!♥
 
"Inredning" till spjälsängen.:) Tre påslakanset och två lakan, täcke, kudde och spjälskydd.
 
"Inredning" till vaggan, två påslakanset, två lakan och spjälskydd.
 
Ja, en hel del kom med hem!!:) Undra ja hur mycket allt detta skulle ha kostat på ex Babyproffsen??;) Vågar knappt tänka på det!!:)
Fick en hel hög med fina grejer av mor och far!!♥ (Finns med på bilderna ovan) Tack så jättemycket!! Är så tacksam!! Knappen kommer att bli så bortskämd av mormor och morfar!!♥
 
Ny vecka är det som gäller oxå!!:)
 
 
"Bara" 15 veckor kvar till BF!!!:) NU börjar nedräkningen!! Åhhhh så spännande!!:)
Händer så mycket i kroppen nu så jag knappt hinner med!!;) Magen frodas och växer kan jag lova. Känns nästan skillnad från dag till dag. Helt galet!:)
Bebben är nu ca 22 cm långt och väger ca 800 g.♥ Min lilla hjärteknapp!!♥
Det kommande veckorna kommer det lilla livet att växa MASSOR!!:) Ska bli spännande att se hur maggen utvecklar sig!;)
 
På onsdag ska jag till BM igen och det ska bli så skönt att få höra det lilla hjärtat igen.♥ Då ska även SF-måttet mätas för första gången. SF-mått mäter livmoderns tillväxt. Med ett måttband mäter BM måttet mellan blygdbenet, Symfysen, och livmoderns övre kant, Fundus. Detta värde förs sedan in på en kurva, och det viktigaste är inte att följa normlavärdet som tydligen är 23, utan att följa sin egen kurva.
Ska även ta en massa prover på onsdag. Mest intressant är att veta hur mitt järnvärde ligger, eller rättar sagt mitt ferritinvärde, järndepåerna. Tror nog att det kan bli aktuellt att tillföra lite järn nu...... Får se vad BM säger.
 
Knappen vår är ett väldigt livligt litet barn!♥ Det buffas och knuffas en hel del!:) Känslan när det sätter igång är obeskrivbar!!♥ Bästa känslan i världen!!!
 
15 veckor kvar tills du är hos oss älskade barn!!!♥♥
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: cilla

Oh vilka fiiina saker!!! ser att ni gjort riktiga klipp på ullared=)längtar dit ja med nu!!! ja du nu händer det grejer där inne,aa inte långt kvar, kanske känns långsamt nu men snart är du där på förlossnigen o får för första gången träffa knappen går inte beskriva den känslan bästa man kan känna när man ser sitt barn första gången!ska bli så roligt att ses igen på lördag! hälsa janne! ha de bäst! kram till dig!!

skriven
#2: C.

Härligt med alla fynd - kan nästan höra Janne framför mig när han såg kön;)

skriven
#3: Mamma

Vilken härlig blogg ! Jaa du kööön var lång, men det gick fort ändå!:)Och mycket fina grejer fick vi med oss hem och lite till hade ju fått plats i bagaget !!Längtar så efter lilla Knappen vårt älskade barnbarn ! Och skönt för dig att du kan känna dig lite bättre vissa dagar, men nu ska du bara må bra och njuta! :)LY

skriven
#4: anna

Härligt att det går åt rätt håll för dig.
vad mycket fina grejer det finns nu till småttingarna. Laban är ju bara för söt:)

skriven

Kommentera inlägget här :