Läkarbesök med ny upplevelse!

Idag var det dags för en tur till BM-mottagningen igen, denna gång för ett besök hos läkaren.
Var allt lite nervös för det här besöket men samtidigt längtat efter det. Vad kommer hon att säga? Vad kommer hon att göra? Kommer hon lyssna på mig?
Ja, tankarna har varit många kan jag lova.
Jag hade inte behövt oroa mig alls, för besöket var toppen!:)
Hon lyssnade verkligen på mig och förstod mig. Förklarade hur jobbigt det är med oron och panikångesten som kommer när jag inte känner av min lilla Knapp som jag vill. Berättade att jag haft två relativt jobbiga kvällar och nätter nu och hur mycket det tär på mig.
Helst av allt skulle jag naturligtvis vilja bli igångsatt, men det rekommenderade hon inte. Igångsättning kan bli en lång och ganska plågsam och påfrestande process så i dagsläget var det inte aktuellt. Och visst, jag förstår det, det bästa är självklart att kroppen sköter det hela själv, det mest naturliga givetvis.
Dock kunde hon hjälpa mig lite på traven genom att göra en sk hinnsvepning. Går inte in närmare här i bloggen på vad det är, Googla på det ni som är intresserade.;)
Var en väldigt spännande och ny upplevelse kan jag lova.;) Fick beröm av läkaren för att jag var så tålig.:) Men det är ju lite så jag är, ganska så tuff och framåt när det gäller sådana här saker och det är jag väldigt tacksam för. När det gäller andra saker är jag nog inte lika kaxig.;)
Anyway, det som denna hinnsvepning ska göra är att få igång förlossningen och jag hoppas och håller både tummar och tår för att den ska hjälpa mig på traven.:) Vi får väl se hur det artar sig, inom 48 timmar vet vi om det funkat eller ej.:)
Skulle det vara så att FL inte startat tills på måndag så ska min BM göra om samma procedur en gång till, men jag hoppas att jag slipper det.;)
Läkaren tog även ett ultraljud idag, mätte fostervattenmängden och kollade igenom bebis. Allt var som det skulle och såg jättebra ut. Har inte bebis kommit när jag går in i vecka 41, dvs i slutet av nästa vecka, ska jag få göra ett UL till, vilket känns skönt.
Jag tror nog att läkaren gillar mig och känner med mig, för hon sa att så här mycket "grejer" brukar hon inte bevilja.:) Glad och tacksam för allt hon gjort för mig under hela min graviditet. Ett stort fång rosor till henne!:)

Efter läkarbesöket tittade jag in en snabbis hos kuratorn som ville veta hur mitt läkarbesök gått.
Vi kom överens om att jag skulle försöka att vila så mycket jag kan när jag känner mig bra och lugn, och försöka bryta mina ångestattacker med saker att göra, kanske slå på tv:n eller datorn, läsa eller bara göra något som får mig på andra tankar. Ska verkligen försöka med det, för varken bebis eller jag mår bra av att må dåligt.
Sen är det ju bara att ringa FL om jag är orolig, vilket både läkaren och kuratorn påpekade, man är alltid välkommen där.
Känns tryggt att veta.

Kände mig relativt tillfreds när jag knallade ifrån mottagningen. Lite upprymd över allt som hänt, lite spänd inför vad som kanske komma skall.:)

Min oro kommer inte att försvinna som genom ett trollslag, men kanske kan jag hantera den bättre? Jag hoppas det.:)

Eftermiddagen tillbringade jag hos svärmor och svärfar tillsammans med Cilla, charmttollet Charlie, Lollo och Eva.
En toppen eftermiddag som vanligt och det gör mig så gott!

Nu ska jag bara försöka att koppla av, vila, fylla på med positiv energi och önska mig bara det allra bästa.:)
Snart kommer vår älskade lilla Knapp till oss och en ny underbar tid väntar.❤
Åh, vad vi längtar efter dig älskade lilla barn!❤❤❤❤

Kommentarer :

#1: Mamma

Ja, vilken underbar läkare du har !:) Hon har ju varit med dig hela tiden och har stor förståelse. Hon har verkligen tagit sitt kall på allvar! :) Och i dag har mor fått lärt sig ett nytt ord och vad det innebär ! Inte en dag utan man lär sig något nytt. Och du har varit så tapper hela tiden, så nu är du laddad för det som komma skall! :) Så kom nu älskade Knapp, vi vill se vem du är <3<3<3

skriven

Kommentera inlägget här :