V 41......

Jahopp, då har då vecka 41 börjat, 1 dag över tiden och ingen bebbe på G.;) 
Just nu känns det som om tiden står still!;) Både Janne och jag är lite "rompryckta" på ren östgötska.:) Vi känner oss nog båda lite konstiga i kroppen, mycket känslor, tankar och funderingar som snurrar runt. Värst är det förmodligen hos mig när hjärnspökena från tidigare i graviditeten av någon anledning letat sig tillbaka. Men jag vet att mannen i mitt liv också tycker att det lite jobbigt nu.;)
Det är svårt att beskriva känsla i kroppen, allt känns liksom så overkligt på nått sätt. Jag vågar inte tro på att det är sant förräns bebbe ligger på mitt bröst.;) Har 9 månader verkligen redan gått??? Är det så?? Ja, overkligt är bara förnamnet!:)
Idag har det faktiskt blivit en tur till FL på morgonkvisten. Oroliga mamman vaknade tiiiidigt och kände inte av bebbe, så efter ca 2 timmars provande av olika "vakna bebis-metoder" orkade jag inte längre utan ringde FL. Var bara att komma sa en helt fantastiskt lugn BM i telefonen.
Väckte mannnen i mitt liv ca 06,45, som trots att han bara sovit ca 4 timmar, var relativt pigg.;) Nu får det nog vara slut med sena spelnätter.....;) Både han och jag behöver vår nattvila. (Just därför sitter jag här vid datorn kl 00.31 och skriver ett blogginlägg.....)
Allt gick bra på FL, CTG-kurvan på bebbes hjärtslag var jättebra, läkaren gjorde ett UL och det var även det jättebra.
Kan säga det att vi hann inte mer än in i undersökningsrummet så började Knapp♥ att stöka runt i magen.:)
Brukar vara så sa BM, man kommer till FL och blir omhändertagen, så blir man lugn och då känns bebis igen.:)
Helt undebart var det ialf att allt var ok, oroliga mamman kan vara lugn en stund.;)
Framåt 10-tiden var vi redo att fara hemåt i snöstormen.
 
Väl hemma blev det lite mat, lite filmtittande och vila. Vi var ganska så slitna....;)
 
Tyvärr mådde jag inte så bra, var väl all nervositet och spänningar, så jag dumpade (åt några godsibitar så jag får väl skylla mig själv.....) fick hjärtklappning, illamående och svettningar.:( Inget vidare allas!
Lyckades ialf vila en stund, men somnade dock inte.
Janne däckde däremot totalt och sov från ca kl ett till fem.:) Skönt för honom!
 
Kvällen har passerat i lugnets tecken, Knapp har bökat runt så jag är relativt lugn på den fronten.
Däremot verkar det absolut inte vara någon FL på gång, så vi får väl bida vår tid lite till.;)
 
Komsi, komsi nu lilla Knapp♥!
 

Kommentarer :

#1: Cilla

Ja komsi, komsi nu knappen, dags att komma ut nuuu!

skriven
#2: Ida

tycker allt Knappen får ta å komma nu! :) ser att min gissning inte verkar ha kommit fram.. hade gissat på den 11/2 först, men min nya gissning får väl bli den 16 :)
tänker på dig varje dag! många kramar!

skriven

Kommentera inlägget här :