Hetta till!

Ja mina vänner, nu börjar det hetta till!:) 12 dagar kvar till BF, vecka 39 påbörjad!:)
Varit hos BM idag på koll, allt var som det skulle.:) Skönt! Bra blodtryck, bra HB, Sf-måttet ökat med 1 cm sen sist och magen har sjunkit ner, bebbe fixerad och låg så fint, hjärtslagen precis så bra som det brukar.:) Med andra ord så var allt perfekt!:)
Haft en hel del sammandragningar och förvärkar (tror jag ialf att det är) i helgen. Bra att kroppen börjar att arbeta för vad som komma skall. Väntar med spänning på när det ska "dra igång" på riktigt, kan blir när som helst nu.:)
Kännt mig väldigt trött och sliten sista dagarna, ont i höfter, rygg, främre och bakre fogarna, det har börjat att knäppa och knaka i mig när jag går och det är en spännande upplevelse kan jag lova.;) Hörs t.o.m ut så att säga!:) Nattsömnen  funkar sådär, vaknar typ en gång i timman, antingen för att vända på mig i sängen eller för att gå på toaletten, eller oftast båda och!:) Kroppen förbereder sig för vaknätter tror jag allt.;)
Oron som jag haft/har i krppen börjar att ge med dig och jag har kunnat slappna av lite mera. Fått prata med kuratorn på BM-mottagningen och det kändes ganska skönt. Dock har den inte helt lämnat min kropp, men det känns ialf bättre.
 
Nu gäller det att försöka fördriva tiden på bästa sätt.:) Får se vad denna vecka har att erbjuda. Lovat mig själv att försöka vila så mycket jag kan, känns som om det är läge för det nu.;) Doxk har jag väl tänkt att sysselsätta mig lite ialf, dagarna blir så fasligt långa annars.:)
 
Helgen som varit har verkligen hållit mig sysselsatt.:)
I lördags storstädade mannen i mitt liv och jag vårat lilla bo, och det tog på krafterna kan jag lova.;)
Vi var även ute på restaurang och firade lilla mormor som fyllt 85 år i veckan. Efter restaurangbesöket blev det fika och semeltårta hemma hos oss. En mycket trevlig eftermiddag/kväll!:)
Igår, söndag, var det dax för nästa kalas!:) Då var det lilla jag som skulle firas!:) Kaffe, fralla med gott pålägg, tårta och lite kakor stod på menyn. Blev en mysig eftermiddag med mycket prat, skratt och glada miner. Fick fina presenter och vackar blommor. Tack till er alla!!♥
 
Vår lilla Knapp♥ lever rullan i mammas mage allt som ofta.♥ Då är lilla mamma nöjd!:) När det blir för lugnt kommer oron smygande och jag pillar, petar och buffar för att väcka den lilla!;) Stackars barn som aldrig får sova!;)
Ett par kvällar har det buffats och stökats så dant så hela magen har böljat.:) Janne tittar faschinerat kan jag lova!:D Hela havet stormar på minimal yta kan jag lova!:) Helt underbart att se och känna!!♥♥
 
Så, nu tar vi ett djupt andetag och väntar vidare på vårat lilla hjärta!♥ Komsi, komsi, lilla bebbe, du är så efterlängtad och välkommen!♥♥ Mamma och pappa är redo att ta emot dig!♥♥
 

Kommentarer :

#1: Mamma

Ja, vad vi väntar! Så spännande att få träffa lilla Knappen ! :) Men huvudsaken att allt är bra och det är det ju!Som sagt det är Knappen som bestämmer! Snart. mycket snart får vi se den lilla ! Kramis ! LY

skriven
#2: C.

Nedräkning.... <3

skriven
#3: anna

Spännande, inget är som väntans tider ;)

skriven
#4: Eva J

Skönt att allt är bra med er. Många kramar.

skriven

Kommentera inlägget här :